Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

E-MAIL ΚΑΙ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ

Πώς δημιουργούνται παρεξηγήσεις στα emails:

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε, οι πιθανότητες να καταλάβω τον τόνο ομιλίας σε ένα μήνυμα e-mail που θα λάβω είναι 50-50.

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι το 90% των ανθρώπων είναι απολύτως σίγουροι ότι έχουν ερμηνεύσει σωστά τον τόνο ενός μηνύματος.

"Να πως αρχίζουν οι παρεξηγήσεις," λέει ένας από τους καθηγητές που διεξήγαν την έρευνα, που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν οδηγήσει ακόμα και εταιρίες στα δικαστήρια επειδή παρανοήθηκαν τα μηνύματα των υπαλλήλων τους.

Οι ερευνητές πήραν 30 ζευγάρια φοιτητών και έδωσαν στον καθένα μια λίστα με 20 προτάσεις σχετικά με απλά θέματα όπως το φαγητό του πανεπιστημιακού εστιατορίου ή τον καιρό.

Το ένα μέλος κάθε ομάδας έστειλε e-mail στο άλλο μέλος με την πρόταση που διάλεξε χρησιμοποιώντας αυθόρμητα σοβαρό ή σαρκαστικό τόνο. Το δεύτερο μέλος έπρεπε να μαντέψει τον τόνο, δηλώνοντας ταυτόχρονα πόσο σίγουρο ήταν για την απόφασή του.

Εκείνοι που έστειλαν το μήνυμα ήταν σίγουροι κατά 80% ότι έδωσαν στον άλλο να καταλάβει, αλλά στην πραγματικότητα οι παραλήπτες τους κατάλαβαν σωστά μόνο κατά 50%.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι από την μια εκείνοι που στέλνουν το μήνυμα θεωρούν προφανή τον τόνο τους αφού μόνο αυτό έχουν στο μυαλό τους εκείνη τη στιγμή, από την άλλη όμως εκείνοι που λαμβάνουν το μήνυμα το ερμηνεύουν επηρεασμένοι υποσυνείδητα από την διάθεσή τους, τα στερεότυπα και αυτό που περιμένουν να ακούσουν.

1 σχόλιο:

Somebody961 είπε...

Αρα καλά κανω εγώ και όταν θέλω να στείλω ένα 'σοβαρό' μειλ προσέχω υπερβολικά τη γραφή μου.
Πολύ προσοχή στα σημεία στίξης, παραγράφους, και επιλεγμένες οι λέξεις.

Το αποθηκεύω και το διαβάζω κάμποσες ώρες αργότερα (αν μπορεί να περιμένει) και το ξαναδιαβάζω κάνοντας ακόμα και στο δικό μου κείμενο τον 'άσχετο'.
Χρόνια το κάνω αυτό!